Alice springs -> darwin -> kakadu -> litchfield ---> darwin

7 mei 2018 - Darwin City, Australië

Hallo iedereen,

Sorry voor het lange wachten, maar om heel eerlijk te zijn had ik heel even geen zin om te schrijven. Maar hier ben ik weer en probeer jullie weer zo goed mogelijk op de hoogte te brengen. Hier komt het .......

Zoals ik de laatste keer geschreven heb ben ik naar de kangaroo dundee geweest. Dit was een opvang voor rode Kangaroos ( de grootste soort ) hier leven de Kangaroos die niet meer terug kunnen in het wild om verschillende redenen. We hebben ook de meest beroemde kangaroo ontmoet, namelijk roger het alfa mannetje. Als je de serie gezien hebt komt Roger vaak met Chris in beeld. Roger ziet Chris als een bedreiging dus verjaagd Chris steeds uit zijn territorium. Daarom zijn de mannen en de vrouwen apart zodat de toeristen er veilig doorheen kunnen lopen. Roger is op dit moment niet meer de alfa maar dat is zijn zoon geworden. Dus Roger is niet meer gevaarlijk maar weegt nog wel 98 kilo.

De dag erna was het weer tijd om door te gaan richting Darwin  te gaan. Tussen deze route zaten de Devils marbles, karlu karlu en de hot springs. De hot springs waren zeker mijn favoriet van de drie. Het water was kraak helder blauw  en een prima temperatuur. Je hoefde ook niet veel te zwemmen je kon gewoon met de stroming mee drijven.  7 mei kwamen we aan in darwin. Ik was echt gesloopt en je kunt dat ok terug zien op foto's die ik gemaakt heb en misschien gepost. Ook dit was weer fantastisch geweest. Onderweg op de Greet oceaan Roda heb ik 2 Nederlanders uit reusel ontmoet en we hadden toevallig hetzelfde schema, dat maakte de trip extra top.

Die avond zijn we met de Tour groep uit gegaan in Darwin nadat we bij de sunset market geweest waren.ik ben optijd naar huis gegaan vanwege de 2 daagde kakadu en 1 dag litchfield trip waar ik weer op af ging. Ik had er nog niet heel veel zin in vanwege de vermoeidheid. Maar het was fantastisch. Kakadu nationaal park: enorme termieten heuvels, heb mijn eerste bosbrand van dichtbij gezien, heel vel Kangaroos gezien, muurschilderingen van aborigonails van misschien wel miljoenen jaren oud en natuurlijk krokodillen gespot, helaas alleen zout water krokodillen gezien had graag nog de machtige zout water krokodil gezien.

Litchfield nationaal park: dit was zeker mijn favoriet dit park heeft prachtige watervallen waar je gewoon naartoe kunt zwemmen. Het water was erg koud maar wel de moeite om er in gezwommen te hebben. Hierna was het weer tijd om terug naar Darwin te gaan. Het is daar trouwens 30 graden in wintertijd. Maar de westkust zit nog in mijn hoofd. Ik hoop dat jullie weer een beetje ge-update zijn, ik vertel binnenkort over mijn trip langs de west kust

1. Sjan Snelders:
    3 juli 2018
    Supergaaf avontuur weer Sanne je vermaakt je prima daar zo te lezen.