West kust deel 2 broome --> exmouth

2 juni 2018 - Exmouth, Australië

Hallo iedereen,

De laatste keer dat ik schreef waren we al in broome. Hier zijn we twee dagen gebleven vanwege een goede plaats aan het strand, en het leek dat iedereen dat al nodig had. We hebben wat gezwommen in de zee. Dit bleek achteraf niet echt verantwoord te zijn vanwege zout water krokodillen die daar mogelijk leefde. Nou we leven nog en hebben nog steeds alle ledematen. De eerste avond zijn we naar cabel beach geweest voor de zonsondergang met wat biertjes. Hier is het weer nog steeds erg goed. Dus lekker in een korte broek en een helmpje op een handdoek. De tweede dag hebben we niet veel gedaan. De volgende halte was eighty Miles beach maar eerst nog langs cabel beach omdat er een polo wedstrijd aan de gang was. Ik had het nog nooit gezien en vond het verrassend leuk om naar te kijken ondanks het enigste wat er gebeurd zijn mannen op een paard met een stok in de hand die een beetje op en neer gaan om een balletje in de goal van de tegenstander te krijgen.

Eight Miles beach was ook een prachtig strand waar we veel lokals ontmoet hadden met goede tips met do and don's. Vanwege de lage maar Erg vol geladen auto was dat wel erg belangrijk om te weten. Ze rade ons af om naar Wynjana gorge te gaan vanwege de weg. Dit stond wel op de route net zoals derby. Maar er werd besloten om het niet te doen. Wat betekende dat we weer mis liepen op mooie dingen maar de weg was te slecht voor de auto. Dus op naar het volgende: karijini nationaal park. Dit park heeft mijn hart gestolen en mijn ogen geopend. Wat Een prachtig park met verschillende watervallen, veel groen, verschillende vogels en prachtige wandelroutes. Maar omdat iedereen behalve ik maar 2 dagen wilde blijven hebben we het niet het hele park gedaan, want we zaten in tijdsnood en er was niks moois meer te zien. Want dat hadden de lokale ze verteld. Dus we hebben nog wat prachtige wandelingen gedaan, de meest indrukwekkende was de spiderwall. Op een bepaald punt kon je er alleen zwemmend doorheen en daarna jezelf door een smalle kloof. Terwijl er ook water doorheen liep wat het ook nog glad maakte. Het eindige bij een kleine pool die uitliep in een waterval. Maar daar kon je door helaas.

Hierna gingen we naar de auto's op weg naar Tom pirice voor de overnachting. Exmouth was nu bijna om de hoek, dus ook de walvis haaien 😍😍. We hadden voor een mooie prijs almopen tickets gekocht. Helaas konde we niet op de datum we graag wilde dus moesten we nog een paar extra dagen blijven. We heb er wat rond gelopen en zijn er uit geweest, maar het hele dorp was vooral een tussenstop voor toeristen om met de walvishaaien te zwemmen dus niet heel veel te doen. Er waren ook wat spanningen in de groep waar ik heel veel last van had. Ik heb gekeken of er andere opties waren om de reis af te maken maar die waren er niet echt of heel duur. Dus heb ik toch besloten om nog even door te zetten het was toch nog maar een dag of 10 voordat we in Perth aankwamen.

er was een storm op komst waardoor heel veel toets gecanceld waren behalve die van ons. De zee was ruig en ik heb wat genuffeld met een emmer, maar de ervaring was geweldig. Het zijn prachtige en enorme  beesten. Hoe ziek ik me ook voelde op de boot in het water was echt fantastisch de ervaring om er langs te zwemmen en het snorkelen in het ningaloo reef. Dit blijft me voor eeuwig bij.