Deel 3 van de oostkust op land en water

17 december 2017 - Cairns, Australië

hallo lezers om jullie niet langer in spanning te houden.... Nee grapje hier komt het.Om 2 uur moest ik bij de juiste haven/pier staan om in te checken voor de boom de boomerang, gepakt met een doos appelcider (10 blikjes) in mijn ene hand en mijn rugzakje op mijn rug, klaar om te gaan. Ik was de dag ervoor goed op stap geweest dus ik was wel erg brak.

Bij de boot aangekomen werden de bedden verdeeld. Omdat er meer dubbele bedden waren dan single moest ik een bed delen met iemand. Gelukkig was het een nederlands meisje. We vaarde een paar uur op weg naar de white haven. Het zand js super wit en ondanks dat het bijna 30 graden was. Voelde het zand redelijk cool. De vorm van het water is iedere dag anders dat maakt het erg speciaal. Om er te zwemmen moest je een wetsuit aan vanwege de roggen en de kwallen.

Na de white haven gingen we naar de plaats waar we gingen overnachten op de boot. Die nacht hebben we een dolfijn, 2 rifhaaien en vliegende vissen gezien.
Dag 2 werdt er 2 keer gesnorkelt vanwege zeeziek zijn heb ik niet gesnorkelt. Er waren wel grote badvissen te zien rondom de boot en het uitzicht was ook mooi. In de avond hebben we op een eiland de sunset gekeken. Daarna zijn we drankspelletjes gaan doen op de boot.

Het slapen op de boot was trouwens erg oncomfortabel en er was natuurlijk maar beperkt water op de boot om te drinken,te douche, wc door te spoelen en om mee af te wassen.

Na 2 1/5 dag op de boot geweest te zijn was ik blij weer op het land te zijn. Ben nog twee dagen in arlie beach geweest. Een erg zware wandeling gemaakt met mooi uitzicht op het einde. De volgende stop magnetic island. Daar hebben we een auto gehuurd en het eiland rond gereden. Er stond een random piano op een van de vele strande, koala sanctuary geweest ( mijn eerste koala vast gehouden), bij een oud fort geweest die gebruikt was voor verschillende oorlogen, mijn aller eerste wilde koalas gespot, prachtige zonsondergang gezien, wilde rots wallaby gezien en gevoerd. Dat was een drukke maar geweldige dag.

De volgende halte tully. Dit dorp staat op nummer twee in australie met meeste regenval. Heb daar een nacht gekampeerd, kenni s gemaakt met de aboriginals, veel kookaburra gehoord en gezien ( geweldige vogel) gezwommen onder een waterval, duizende vissen gezien op een klein stukje. Marshmallows geroosterd. Ook dit was een geweldige dag. Dan ben je 6 a 7 weken verder en ben je in cairns.

1. Martijn Snelders:
    👍🏼
  2. Sjan Snelders:
    13 januari 2018
    Woh, wat een avontuur. Heb je ook foto's gemaakt? Ben ik er benieuwd naar!
  3. Lisanne:
    Heel leuk Sanne !
  4. Henny:
    Geweldig Sanne wat n belevenissen
  5. Yvonne van Ham:
    13 januari 2018
    Gaaf hoor allemaal. Met al die beesten voel je jezelf zeker erg op je gemak ! Groetjesss