In cairns

19 december 2017 - Cairns, Australië

Hallo geduldige lezers,

Na een lange reis naar cairns was ik daar dan eindelijk aangekomen. Het was al vrij laat in de avond en ik moest er de dag erna weer vroeg uit voor mijn twee daagse tour naar cape tribulation ( slecht gepland) dit is een regenwoud. Het was erg droog dus het was meer een woud dan een regenwoud maar het was alsnog de moeite waard want de muggen waren ook erg blij met mij. We zijn richting mossman gereden om kennis te maken met de aboriginals en hun manier van leven. Na een kleine presentatie moesten we de bua instappen voor een ritje naar een meertje waar we in mochten zwemmen en een kleine wandeling konde maken.

Nadat iedereen waa afgekoeld werden we bij onze nieuwe hostels gedropt voor 1 nacht. We waren meg 19 personen en ik sliep als enigste in een ander hostel waar meer personeel rond liep dan gasten. Gelukkig had ik een aardige man ontmoet die daar werkte en van plan was naar een meer te gaan met een paar personeelsleden en ik mocht mee. Deze man wist heel veel van de natuur en was erg intersant om naar hem te luisteren.

S avond heb ik met een paar lokals een paar drankjes gedaan en vroeg naar bed gegaan omdat ze me weer optijd op kwamen halen voor nog een tour door het regenwoud en nog een prachtige plaats voor een mooi uitzicht over het regenwoud en het eiland waar steve arwin overleden is. Wat een held was deze man.

Na weer terug te zijn in mijn orginele hostel in cairns had ik 1 dag om uit te rusten wat 2 dagen later was de great barrier reef aan de buurt. Het koraal en de vissen waren erg indrukwekkend en sommige hebben een haai gespot. Het was erg de moeite waard omdat er meer van over is dan de verhalen vertellen.

2 dagen later waren de watervallen aan de buurt. De tour ging langs de babinda boulders en de milla milla waterval. Vooral de milla milla watrrval was erg indrukwelkend. Het water wat bij beide wel heel erg koud ondanks dat het 30 graden buiten was. Er was ook een soort rotonde aangelegd voor ouders die hun konderen afzetten bij de schoolbus deze rotonde hebben we 5 keer rond gereden omdat het kan. En dat hebben we zo ongeveer bij bijna oedere rotonde gedaan. De gids was erg grappig en gad leuke dansjes en liedjes tijdens de tour wat het nog leuler maakte.

Toen kwam kerst de hoek om kijken het is een vreemde ervaring om dit te vieren met 33 graden in een korte broek. Hebben met wat vrienden romd het zwembad gehangen en aan het einde van de dag lekker gebbq. Was een geweldige week im cairns maar het volgende avontuur lag alweer in sydney te wachten namelijk nieuwjaar. Dat is het verhaal voor volgende keer