West kust deel 3 exmouth ---> Perth ☺️😃

13 juni 2018 - Perth, Australië

G'day g'day everybody,

De dag na het fantastische avontuur met de walvishaaien hebben we nog wat boodschappen gedaan voor de aankomende dagen, daar heb ik Sven en Jessica nog een keer gezien, waar ik echt heel erg blij mee was. Het gesprek was maar kort want de groep wilde gaan. Alle spullen waren nat ingepakt vanwege een storm die s'nachts te keer ging, gelukkig hadden allebei de tenten het zonder scheuren enenorme lekkages overleefd.

Er zouden nog wat flinke buien aan gaan komen maar toch is er besloten om in de tenten te blijven slapen. Onder richting coral baby kwamen de buien nog steeds ons tegemoet en nog blijven we bij tenten omdat dit een heel stuk goedkoper was. Dit is de domste beslissing ooit geweest.  We besloten om eerst te gaan snorkelen want we waren toch al nat. Dus bikini aan en op naar de zee.geloof me als ik schrijf dat het echt super super koud was. Dus snel terug naar onze sta plaats en Susanne en ik hebben geprobeerd de tent op te zetten in de stromende regen in onze bikini's. Dit was totaal geen succes. Het zeil van de tent bleef weg waaien waardoor het in de tent regende en de regen wordt ook niet minder. Uiteindelijk heeft Eric een tent aan zijn rooftocht tent vast gemaakt zodat Susanne en ik daar konde gaan liggen GELUKKIG !!

Eric had nog een Tour geboekt voor de volgende dag. Dus hebben we afscheid van hem genomen en door gereden. We hebben onderweg weer wat gratis campingspots gehad om onze weg te vervolgen naar shark bah en Shell beach. Deze waren allebei prachtige stranden vooral Shell beach was bijzonder omdat er geen zand lag maar schelpen overal. Deze konde daar al miljoenen jaren liggen. Hier begonnen de nachten echt koud te worden. Vanaf broome koelde het al af maar nu hadden we zelfs nachten van -2 overdag kon je nog wel een korte broek aan.

We hebben in schell baby ergens gekampeerd om s ochtends vroeg op te staan om naar monkey mia te gaan naar de wilde dolfijnen. Deze dolfijnen familie kwam daar al een paar generatie lang. Er waren vrijwillergers die een vis mochten geven. Daarna was het inpakken en door naar kalbarri nationaal park met helaas nog meer regen. Ondanks de kou waren de wandelingen en het uitzicht weer fantastisch. Hierna waren de blow holes aan de beurt. Deze waren erg indrukwekkend. Door dat de oceaan zo wild was spoot het water niet normaal hoog. Langs de blowholes was een mooie plek om te snorkelen en hebben we enorme oester schelpen gevonden. Nadat Saskia en Libanese klaar waren met snorkelen hebben we geluncht en zijn we naar geraldton gereden voor de nacht.

Geraldton heeft het wa museum ( west Australië ) hierin is veel geschiedenis van de Nederlandse VOC te vinden. Voor diegene die het niet weten wij Nederlanders zijn federatie geweest die Australië ontdekt hebben maar nooit geclaimd. Dat hebben de Engelse een paar jaar later gedaan. De VOC was opzoek naar en nieuwe kortere route en hebben per ongeluk Australië ontdekt. Daarom vond ik het heel belangrijk dat we er geweest waren. Na wat rondjes in het dorp te hebben gereden hadden we een boerderij gevonden een paar kilometer verderopwaar we goedkoop konde kamperen. Onderweg nog langs een pink lake geweest die niet echt meer pink was maar meer gewoon meer kleur😅

De boerderij was echt geweldig om onze laatste dag te slapen. Het was een erg oude boerderij met een klein museum over de geschiedenis van de boerderij zelf. Ze hadden er wat kippen,parelhoenders,schapen en koeien voor de hobby. En dan was gelukkig de laatste dag aangebroken en reden we dan eindelijk naar Perth. Hier hebben we nog 2 dagen samen in een hostel gezeten toen is iedereen hun eigen kant op gegaan. Ik kon niet wachten om Sven en Jessica te zien. Ik kijk met andere gedachtes terug op deze trip . Ik heb veel over mezelf geleerd, waar ik nog aan moet werken maar vooral dat ik meer naar mijn gevoel moet luisteren. Begrijp me niet verkeerd ik heb enorm genoten en mooie dingen gezien aan de westkust maar ik heb het gevoel dat er nog veel meer te zien is dan ik nu gezien heb. Daarom ga ik nu werk zoeken in Perth om mijn tweede jaars visum te verdienen zodat ik dit nog een keer kan doen als de tijd rijp is.

1. Annie Tholen:
    6 juli 2018
    Weer een mooi verhaal Sanne!
    Hopelijk vind je een leuke baan!
    groetjes Annie
  2. Sjan Snelders:
    7 juli 2018
    Een fantastische trip weer Sanne. Succes met het zoeken naar werk. Gr
  3. Martijn Snelders:
    8 juli 2018
    Ik word hier wel een beetje jaloers van, veel plezier!
  4. Ann6 van Asten:
    9 juli 2018
    weer heel veel gezien, Sanne.
    leuk om te lezen hoeveel je er van geniet.