De west kust 🙂 Darwin ----> broome

25 mei 2018 - Broome, Australië

Hello everybody,

Hier is het volgende deel van de reis die ik al een tijdje geleden heb gemaakt. Deze reis heeft zeker indruk op me gemaakt. Om bij het begin te beginnen. Ik heb een advertentie op Facebook geplaatst op de pagina dutchies in Australia en Australian backpackers 2018 . Geloof niet dat de pagina's meer uitleg nodig hebben. Ik heb hier verschillende reacties op gehad, ik wilde dit graag doen zonder tijdslimiet omdat ik voor mijn gevoel de tripsdie ik al,gedaan heb best snel heb gedaan. De mensen die ik gesproken heb die de west kust gedaan hebben waren zo enthiousast dat ik er ook echt de tijd voor wilde nemen. Een van de meiden had een eigen auto met alle kamperen spullen erin. Moest alleen nog een slaapzal en een missen aanschaffen.

Uit alle reacties ben ik uit eindelijk 18 mei vertrokken met 3 andere meiden uit Nederland. Hun plan paste bij die van mij. We hebben bij een bar afgesproken om te kijken of het klikte. De dag erna hebben we de eerste 10 tot aan broome proberen te plannen.

De twee andere Nederlanders ( Sven en Jessica ) hadden al een Tour geboekt voor de west kust en zijn een dag later vertrokken. We zouden weer meeten in Perth Nadat onze trips afgelopen waren.

17 mei ben ik nog uit geweest met de belangrijke mensen voor mij in Darwin, nadat we d zonsondergang met een biertje op het strand bekeken en nog een keer langs de sun set market. Ik begon mijn trip dus met een enorme kater. Perfecte 3e indruk dus 😲😔. We zijn eerst boodschappen gaan doen voor de eerste paar dagen en toen opweg gegaan naar litchfield omdat zij daar nog niet geweest waren. Het was al vrij laat dus nog een wandelingetje doen door het park dat er niet in. Via Facebook had saskia nog contact gehad met een nederlandse ningen die in zijn eentje aan de west kust was begonnen en hebben onze tenten langs die van hem gezet. De dag erna hebben we precies dezelfde route nog een keer gedaan door Lichfield. We zijn met zo'n 5e door gegaan. Ik hoopte nog een dag te blijven om nog een andere deel te zien maar daar hadden we geen tijd voor en er waren in dit park ook geen gratis camping. Dat in wel jammer vond had graag meer van het park gezien maar er komen nog een hoop mooie dingen aan.

De volgende dag zijn we naar het dorpje timber creek gereden waar ze wel een gratis campspot hadden. De weg vervolgd naar lake arygail en door naar purulu nationaal park. Dit was een deel van de kimberly's wat je beter kunt Google als ik dat kan uitleggen. Het deel wat wij gezien hebben was echt heel mooi vond ik en nog een beetje te vergelijken met de kings canyon vond ik. Na nog 2 dagen rijden en gestopt te zijn in halls creek en Fitzroy crossing was het de 25e en waren we al in broome. Na mijn idee was dat een beetje aan de smells kant want we hadden een planning voor 10 dagen en waren er al in 7. Achteraf hadden we did niet goed uitgezocht want we hebben een heel deel van de Kimberly's over geslagen wat wel heel mooi bleek te zijn. Ik had ook al vrij snel het gevoel ik niet helemaal in deze groep paste maae heb dit gevoel erg gestopt vanwege het feit dat ik vond dat ik te snel oordeelde en er gewoon nog beter mijn best voor moest doen. Ik keep wel uit naar het volgende deel vanuit broome naar perth. Hier schrijf ik de volgende keer over

1. Annie Tholen:
    Hallo Sanne
    Leuk om je verhaal te lezen, en dat je zoveel mooie dingen ziet.
    groetjes Annie Tholen
  2. Sjaan:
    3 juli 2018
    Sanne, het is wel spannend allemaal denk ik, je maakt zoveel mee

Groetjes
  3. Sjan Snelders:
    3 juli 2018
    Weer een spannende reis gemaak, Sanne keigaaf
  4. Thea:
    4 juli 2018
    Sanne wat ben je toch een mooie rugzak aan het vullen. Super leuk. Ga er vooral mee door. Daar kan je lang op teren.