Vrijwilligerswerk ( wooffen) in gypmie

24 januari 2018 - Gympie, Australië

Hallo lezers,

Zoals de meesten weten ben ik vrijwilligerswerk of zoals ze dat hier ook noemen gaan wwoofing in gympie. wwoof staat voor Willing Workers on Organic Farms. Je werkt voor huisvesing en eten en dat 4 tot 6 uur per dag. Op de 23e stond gepland dat ik een vliegtuig naar brisbane zou pakken om daarna in de trein te zitten op weg naar Gympie, er was alleen 1 probleem mijn vlucht werd geannuleerd omdat het vliegtuig overboekt was. Er werd opgeroepen dat het volgende vliegtuig om 6 uur zou vertrekken,helaas voor mij was deze ook geanuleerd vanwege mechanische problemen. gelukkig ontmoeten ik een hele aardige mevrouw die ook opweg was naar brisbane. ze kwam oorspronkelijk uit nederland maar al meer dan 50 jaar in australie woont,dus we gezellig gepraat over van alles tot het vliegtuig vertrok om 8uur. Het toen een hostel moeten boeken voor 1 nacht omdat er geen bussen of treinen meer reden richting gympie.

de volgende dag kwam ik eindelijk aan in gympie en werd ik opgepikt door Paula bij het treinstation. ze moest nog wat hebben in het dorp dus heeft ze me meteen wat dingen laten zien in het dorp. Toen was het tijd om naar huis te gaan. Ik keek mijn ogen uit wat het is een prachtige omgeving waar ze in wonen. Binnen Daar in tegen was het eerste wat me opviel dat het erg vies was overal dikke lage stof en spinnenwebben. Gelukkig is dat nu allemaal schoon. Er was een wallaroe aan het rondspringen in huis wat niet de bedoeling was hahaha. ze gaven me een rondleiding door het huis en langs allen dieren zoals: sugar gliders, squilgliders, yellow belly gliders, 2 koala's, verschillende soorten wallaby's, eastern grey kangaroos, red kangaroos, opposums en 2 soorten papegaaien.

mijn taken zijn 4 keer per dag de joey's een fles geven, alle kooien schoon houden en helpen in het huishouden. David Voert de nachtdieren rond 10 uur dan komen ook de wilde dieren naar buiten om gevoerd te worden. een hoop dieren zijn uitgezet op hun terrein. je hoort de koala's roepen of sugar gliders van boom naar boom vliegen.

ze hebben me meegenomen naar verschillende tripjes zoals een rodeo, 2 dagen kamperen in rainbow beach, rockpools in noosa head, strand in noosa head, noosa junction, Glastonbury mountain, uitstapjes naar de dierenarts en natuurlijk gympie zelf.

ik wist niet hoelang ik zou blijven maar ik ben er nu nog steeds en begin waarschijnlijk ergens begin april met werk om mijn 2e jaarsvisum te verdienen.  Maar wat een ervaring om met deze dieren te werken dit staat geweldig om mijn CV en wat weten deze mensen veel van dieren en planten. Als ik vertrek ga ik mijn nieuwe dierenvriendjes zeker missen.

1. Emmy:
    5 maart 2018
    Leuk verhaal Sanne, wat een ervaringen doe jij op zeg!
  2. Maria wilgers:
    Leuk allemaal Sanne
    Een hele belevenis om mee te maken allemaal maar het voornaamste is dat ik aan je verhaal merk dat je het geweldig naar je zin hebt.
    Daar ben je uiteindelijk voor gegaan.
  3. Ann6 van Asten:
    5 maart 2018
    wat een leuk verhaal, Sanne.
    volgens mij geniet je van elke dag, houden zo
  4. Thea:
    5 maart 2018
    Super Sanne, wat een belevenis weer. Leuk verhaal. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Je proeft het in je verhaal.
  5. Sjan Snelders:
    5 maart 2018
    Wat geweldig leuk werk Sanne. En wat maak je toch allemaal mee!! Super gaaf.
  6. Harrie:
    6 maart 2018
    “Yellow belly gliders”, zo leren wij ook nog eens wat.
    We kijken uit naar het volgende hoofdstuk......
  7. Henny:
    6 maart 2018
    weer n geweldig verhaal super