Het tweede deel van de oostkust

9 december 2017 - Noosa Heads, Australië

Hallo trouwe lezers,

Hier komt het tweede deel van de oostkust. Aan gekomen in Noosa kwam ik er al snel achter dat Margo een vriendin uit nerland daar in de buurt zat😀 Natuurlijk heb ik daar een meeting mee gedaan.

Maar eerst fraser island. Wat de naam al zegt is het een eiland. Dit eiland is alleen te doen met 4x4 auto's dat maakt het eiland zo speciaal. Iedereen vanaf 21 en ouder mag deze auto's besturen. De groepen van de auto's werden random gemaakt en daar gingen we. Richting Rainbowwarrior beach op op de Ferry gegaan. Op fraser island zijn we 3 dagen en 2 nachten geweest daar hebben we de champagne Pools, Indian head, lake Webby, lake mckenzie en het schip wrak bekeken. Ik zat in een leuke groep met 4 Engelse 1 uit Israel1 Duitse en dus 2 nederlanders. De guide was hardstikke gestoord wat de hele Tour nog beter maakte.

De slaapruimtes waren prima en het eten en de sfeer onderling geweldig. Het weer was overigns vreselijk, 2 volle dagen regen gehad. Maar wel 2 dingo puppies en een enorme zee schildpad gezien. Ondanks de regen wilde ik het eiland niet verlaten maar het moest haha.

Terug in Noosa. Naar het strand geweest, een wandeling in het nationaal park gemaakt waar ik veel verschillende vogels heb gehoord en gezien. En wat gerelaxt aan het zwembad van het hostel. Na 2 dagen was het tijd om door te gaan naar EMU park.

Deze plaats was eerst de thuis van wilde emus omdat er wat meer huizen gebouwd werden en meer wegen en auto's waren gebeurde er meer ongelukken met de emu's. Ze hebben ze daarom allemaal verplaatst naar een reservaat waar ze een stuk veiliger  kunnen leven maar de naam van de plaats is nooit veranderd. Het hostel leek wel een hotel in plaats van een hostel. Omdat we laat aan kwamen moesten we de nacht erna inchecken en uitchecken, want we gingen naar mijn volgende eiland waar ik verliefd op was geworden namelijk keppel island.dit was de voormalige doorstroom naar de white sunday's . Maar vanwege een zware storm zijn hele resort vernielt en hebben weinig gedaan om het weer op te bouwen. Daarom voelde het als een privé island. Het eiland was echt heel mooi met witte stranden en helder blauw water. Hier heb ik voor het eerst gesnorkeld.viel me erg zwaar.rond 4 uur zijn we weer terug naar de Ferry gegaan.

S avond hebben we een bbq gehad en om 11uur hadden we een trein te halen die pas om kwart over 3 kwam opdagen vanwege een boom die op de rails gevallen was. De volgende halte was Arie beach. Dit is de originele overstap naar de white sunday's. Er is namelijk verder ook niks te doen overdag als lamballen bij het publieke zwembad en s avonds uit gaan. . Helaas was ik mijn handdoeken vergeten in EMU park. Gelukkig kon iemand van de loka organisatie deze de volgende dag komen brengen en hoefde ik geen nieuwe te kopen. 😇😇 na 3 dagen Arlie beach op naar de boot voor 3 dagen en 2 nachten... Wordt vervolgt

1. Annie Tholen:
    6 januari 2018
    Eerst nog de Beste Wensen voor 2018, dat het een mooi en avontuurlijk jaar mag worden.
    Leuk om je reisverhalen te lezen, maar ik mis nog de foto's om nog een duidelijker beeld te krijgen van de mooie omgeving. Of maar wachten tot je weer thuis bent.
    Groetjes en geniet ervan Sanne!
    Annie