Melbourne

8 januari 2018 - Melbourne City, Australië

Hallo lezers,
8 Januari ben ik richting melbourne gevlogen en ben ik een week in een plaats genaamd st kilda geweest. Mijn doel was om werk te vinden. Waarom melbourne? Omdat ze me verteld hadden dat het makkelijk was om daar een baan te vinden, dat was dus niet waar ik had honderde mails verstuurd zonder enkel succes. Ik was zelfs nog een paar keer naar de bibliotheek geweest waar ik in nederland nog niet dood gevonden wil worden. Maar ze hadden goede wfi daar dus dat was natuurlijk ook een voordeel.

Op donderdag 11 Januari was de weekelijkse markt in st kilda en zijn we met wat vrienden in het park bij de markt gaan chillen en heel even over de markt gelopen wat niet heel veel was. Toen het donker begon te worden waren er mensen een show aan het weg geven met verschillende voorwerkpen die ze in vuur staken erg indrukweklend om te zien. Na de show was afgelopen ging iedereen naar het strand voor de djembe sessie die daar ook wekelijks gedaan worden. Er waren mensen aan het dansen op een zigeunerachtige manier. Op een bepaald moment bedachten we dat we naar de kolonie pinguins te gaan kijken die 10 minuten lopen daarvan leefde. Het is de kleinse soort pinguins in de wereld en was een vreemde ervaring om wilde pinguins te zien in een warm land als Australie.

Na een week ben ik verhuist naar een hostel in de stad in de hoop daar werk te vinden. Toen kreeg ik ineens bericht dat ik naar gympie mocht komen om te gaan zorgen voor joeys, koalas en opposums. Ik was daar al 2 maanden mee bezig maar verloor contact. Snel een iegticket geboekt en nog wat dingen ondernomen in melbourne voor ik zou vertrekken. Mijn verjaardag gevierd in een korte broek met nieuwe vriendinnen die ik erg graag op dat moment om me heen had en was ze erg dankbaar dat ze me een leuke dag hadden bezorgd.

Ik heb erg genoten van melbourne. Het is een prachtige stad met heel veel straatkunst ze bzijn ook bezig met allemaal aparte gebouwen te bouwen wat voor mij zorgde dat ik mijn weg terug naar mijn hostel beter kon vinden.

Ik ben ook nog een dag naar phillip island geweeest om naar de pinguin parade te kijken. Dit zijn duizende pinguins die elke nacht de oversteek van de ocean terug naar hun nest maken. Ik heb een boerderij van honderde jaren oud gezien die nog gebruikt wordt en alles worst nog op de oude manier gedaan schaapscheren met de hand, koeienmelken met de hand, paarden ploegen het land enc. Helaas ging de bus kapot dus de koala senctury zat er niet in ik baalde hier erg van omdat ik graag een actieve tasmanian devil gezien had. Ze hadden hier het dag nacht ritme veranderd. Maar de pinguins waren echt geweldig net zoals mijn tijd in melbourne. 23 januari was het tijd om.naar gympie te gaan. Dus op naar de koalas en de schattige joeys

1. Frans:
    25 februari 2018
    Leuk Sanne, volgens mij vermaak je je prima👍.
  2. Henny:
    25 februari 2018
    Sanne wat maak je geweldige dingen mee fijn om te lezen geniet ervan
  3. Adrie:
    25 februari 2018
    Mooi om jou avonturen te lezen veel plezier nog en groetjes van Anita
  4. Sjan Snelders:
    25 februari 2018
    Wat jij allemaal niet mee maakt en onderneemt. Leuk hoor. Je vemaakt je wel. Leuk om te lezen. En veel plezier met je nieuwe baan. Gr Sjan
  5. Annie Tholen:
    26 februari 2018
    Weer een leuk reisverslag Sanne!
    groetjes Annie