Het eerste deel van de oost kust

27 november 2017 - Noosa Heads, Australië

Hallo beste lezers,

22 November is het zo ver, ook ik begin aan mijn reis aan de oostkust. De eerste halte is de goldcoast/surfers paradice.De avond ervoor was er in het hostel (art factory) een openstage avond. Hier heb ik mijn eerste buitenlandse backpackers ontmoet. Mijn reis organisator had mij verteld dat mijn busje van loka de organisatie die ik geboekt heb mij om 8:20 op komt halen, maar dat ik moest zorgen dat ik om 8 uur bij de receptie stond. De dag erna stond ik om 8:01 bij de receptie om uit te checken, toen vertelde ze me al dat mijn busje zonder mij was vertrokken omdat ze een fout hadden gemaakt met het inchecken.

Met een busje van het hostel hebben ze me naar de eerst volgende bushalte gebracht in de hoop dat ie daar nog zou zijn. Helaas. Vanaf daar heb ik loka gebeld en iemand van achter de schermen heeft me opgepikt. Halverwegen de rit zag ik een enorme spin in de auto zitten dus ben ik gillend de auto uit gerent zo snel als dat mogelijk was.ik moest nog terug in de auto maar was daar niet heel blij mee, toch maar gedaan anders kwam ik niet op mijn bestemming. Ze heeft de spin trouwens naar mij vernoemd omdat ze hem niet te pakken kreeg. Weet niet of dat een compliment was.

Toen we aangekomen waren bij het busje hebben we afscheid genomen en ik heb haar natuurlijk hartelijk bedankt. In het busje heb ik een schots koppel ontmoet die heel erg aardig waren en in heel veel plaatsen hetzelfde hadden dan ik.aangekomen in de goldcoast moest ik het laatste stukje nog lopen omdat ze daar niet door konde met het busje. Aangekomen bij dat hostel bleek dat niet het juiste hostel te zijn, gelukkig waren ze bereid me naar het juiste hostel te brengen.vanaf toen hoopte ik dat mijn reis beter ging worden. Ik kwam in een geweldig hostel terecht de stad was mooi maar erg druk met tieners met roze keykoorden later hoorde ik dat ze dit scholies noemen. Leerlingen die net geslaagd zijn komen massaal naar de goldcoast om dat daar te vieren met 2 weken lam te zuipen en drugs te gebruiken.

Na twee dagen was het tijd om omweg naar brisbane ( ze zeggen de las Vegas van Australië geen idee waarom) te gaan. Dit was mijn eerst enorm smerige hostel. Het gebouw was een monument en 5 verdiepingen hoog met een keuken ... Iedere vloer had gelukkig wel zijn eigen douches en toiletten. Nieuwe mensen ontmoet en de toerist uitgehangen. Naar Australian zoo geweest ( van Steve arwin)  na 3 dagen was het tijd om door te gaan naar Noosa. Wat vond ik Noosa geweldig. Dit is ook mogelijkheid om naar fraser island te gaan. Daar vertel ik over in mijn volgende verslag