By changing Nothing, nothing changes

21 augustus 2018 - Bendigo, Australië

We Hallo iedereen,

Wat is er de laatste tijd allemaal gebeurt en hoe gaat het met mij? Dat zijn de vragen die ik vaak krijg. Nou hier komt het.

Toen ik in Perth arriveerde en Sven en Jessica weer bij me in de buurt had was ik weer een stuk gelukkiger. Maar er was nog een ander probleem en dat was mijn rug. Ik wilde dit eigenlijk voor mezelf houden maar ook dit gebeurt tijdens het reizen. Ik had toen ik nog vrijwilligers werk deed teveel van mezelf gevraagd en hiermee mijn spieren van mijn nek tot aan mijn onderrug overbelast. Ik heb toen een fysio gezien maar het ging me niet snel genoeg over dus ik ben weer op reis gegaan. Ik heb dus tot aan Perth was rug klachten gehad die de fysio in Perth 6  weken gekost heeft om dit weer goed te krijgen. Maar het is gelukt. Toen was er het volgende een baan. In Perth was het hoog seizoen totaal over iedereen was naar het noorden vertrokken. Wie wil nou niet 30 graden in de winter. Jessica was al een lange tijd aan het zoeken en we besloten samen opzoek te gaan. Ik heb van Wim nog wat telefoon nummers gekregen en deze gebruikt. En daar was de baan. Een kippenboerderij in marong genaamd hazeldene's.

Dan krijg je het volgende medische inspectie, accommodatie, vervoer, vliegtickets, contracten. Dit moesten we allemaal zelf regelen. Dat bleek moeilijker dan gedacht. De boerderij is in de middel of nowhere. Een auto kopen is hier helemaal een dingetje omdat ze hier geen jaarlijkse APK keuring kennen zijn goedkope auto misschien al jaren niet meer naar de garage geweest. Geld begon ook een probleem te worden voor ons beide. Maar uit eindelijk na veel aan de telefoon te hangen en e-mails over en weer hebben we het allemaal geregeld gekregen. En konde we 30 juli beginnen. Wat goed uitkwam want dit geld voor het 2e jaars visum en ik heb helaas niet heel veel tijd meer op mijn visum.

We hebben onze eerste week erop zitten met bevruchte eieren uitsorteren en in kratten stoppen. Het zijn erg leuke mensen die er werken en het werk is erg simpel. Moet er wel aan wennen dat ik bijna de hele dag op dezelfde plek sta maar verwacht het redelijk makkelijk uit te zingen.

Ik ga dus nu 3 maanden werken. Maar omdat ik nu niet meer na hoef te denken over wat mijn volgende bestemming is voor een tijdje, is er nu ruimte om te denken. Deze reis heeft me een nieuwe weg in laten slaan, helemaal nieuw en ik wil deze weg blijven bewandelen met de mensen die voor mij heel belangrijk zijn. Ik hoop dat deze mensen wel weten wie ik bedoel. Maar dat betekend ook dat ik voor andere mijn deur sluit.

Deze reis heeft voor mij al heel veel goede dingen gedaan en ik wil niet al af moeten tellen maar helaas begint het einde in het zicht te komen.

1. Ann6 van Asten:
    4 augustus 2018
    fijn dat je nu werk hebt gevonden, Sanne.
    goed verhaal, alleen die laatste zin moet je nog een een keer uitleggen.
  2. Sjan Snelders:
    5 augustus 2018
    Heel fijn werk en tijd verdienen. Dat is wat je nu wil Sanne, toch? Succes gr Sjan
  3. Sanne:
    10 augustus 2018
    Ja klopt. Heb het erg naar mijn zin en besef dat ik hier heel erg geluk mee heb
  4. Frans van hoek:
    12 augustus 2018
    Beste Sanne, goed verhaal en fijn dat het "weer" goed met je gaat.
    Hoop voor je dat je je eigen ik vind en gelukkig bent.
    Nog een fijne "werk" vakantie down under, have fun en blijf je verhalen
    schrijven zodat we je kunnen blijven volgen. Succes met alles wat je doet!
    Frans en Maria en Bram XXX.